کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب با اینکه برای شهروندان ایران کمی دشوار می باشد اما بسیار عالی است. یکی از مزایای Youtube برای ایرانیان کسب درآمد دلاری است که با وضعیت فعلی در صورتی که بتوانید درآمد دلار داشته باشید، بسیار مفید خواهد بود. اما حقیقتی که وجود دارد این است که به دلیل تحریم ها، کسب درآمد از یوتیوب کمی برای ایرانی ها سخت شده است. درست مثل آموزش سئو و روش های کسب درآمد از آن، روش های مختلفی برای کسب درآمد از یوتیوب نیز وجود دارد؛ اما ما در این مقاله به کسب درآمد از یوتیوب از طریق بازدید ویدئوها میپردازیم و سعی می کنیم تمامی نکات از جمله مشکلات کسب درآمد از یوتیوب در ایران را نیز بگوییم، در صورتی که سوالی داشتید می توانید از بخش نظرات مطرح کنید.

در این محتوا به موضوعات و سرفصل های زیر، پرداخته ایم:

1- 5 فاکتور تاثیرگذار در درآمد از یوتیوب

2- تعرفه درآمد از یوتیوب

3- شرایط اصلی کسب درآمد از یوتیوب

4- کسب درآمد از یوتیوب در ایران چگونه است؟

5- آنچه درباره بازدید و سابسکرایب فیک باید بدانید!

6- نکات مهم کپی رایت در یوتیوب

7- 4 استراتژی کلی برای کسب درآمد از یوتیوب

8- کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو

9- سئو یوتیوب چیست؟

10- مراحل سئو یوتیوب

11- یوتیوب آنالیتیکس چیست؟

12- 4 پیشنهاد تجربی از یوتیوب

در ادامه هر کدام از این مباحث به طور کامل بررسی می شود.

5 فاکتور تاثیرگذار در درآمد از یوتیوب

قبل از اینکه کار یوتیوب را شروع کنید بهتر است که بدانید، چه فاکتورهایی روی درآمد از این شبکه اجتماعی اثرگذار است:

  • تعداد بازدید دریافتی از ویدیو شما
  • تعداد کلیک های دریافتی از تبلیغات ویدیو شما
  • کیفیت تبلیغات
  • adblockers
  • طول ویدیو

هر کدام از این فاکتورها به نحویی در درآمدزایی شما از این شبکه اجتماعی اثرگذار است.

تعرفه درآمد از یوتیوب به ازای فاکتورهای مشخص

یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول می دهد؟ یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما به وجود بیاید همین است. ممکن است افرادی را در یوتیوب دیده باشید که از امکانات حرفه ای و زندگی مرفه خود فیلم می گذارند و این سوال برایتان پیش بیاید که این افراد چه مقدار درآمد دارند.

1- درآمد از یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید

به طور دقیق نمیتوان گفت دقیقا چند دلار یوتیوب پول می دهد؛ یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین 1 تا 3 دلار به شما پول می دهد. اما به این موضوع دقت کنید که یوتیوب در ازای دیدن تبلیغ های ویدئو شما پول می دهد. برخی از یوتیوبرها تخمین زده اند که به ازای هر 1000 بازدید ویدیو شما، به ازای تبلیغات بیشتر، حتی ممکن است تا 18 دلار نیز از یک ویدیو درآمد کسب کنید.

نکته مهم: گاهی اوقات بیننده هنگام نمایش تبلیغ چند ثانیه فیلم را رد می کند تا تبلیغ نمایش داده نشود، یا از ابزارهای مسدودکردن تبلیغ استفاده می کنند و یا از نسخه premium یوتیوب استفاده می کنند، در این صورت یوتیوب برای این بازدیدها به شما پولی پرداخت نخواهد کرد.

2- درآمد از یوتیوب به ازای هر دنبال کننده (Subscriber)

در موضوع کسب درآمد از یوتیوب بهتر است بدانید که این شبکه اجتماعی به ازای هر Subscriber هیچ مبلغی را برای شما در نظر نمیگیرد. در نتیجه به فکر افزایش تعداد دنبال کننده برای کسب درآمد بیشتر نباشید. البته درست است که یوتیوب برای این موضوع درآمدی در نظر ندارد، اما این موضوع به صورت غیرمستقیم بر روی درآمد شما اثرگذار است.

هر چه تعداد دنبال کننده شما بیشتر باشد، بازدید شما بیشتر شده، کامنت ها بیشتر می شوند، تعداد لایک افزایش پیدا کرده و به دنبال آن تبلیغات شما بازدید بیشتری می گیرد. در نتیجه درآمد شما از یوتیوب نیز افزایش پیدا می کند.

3- درآمد از یوتیوب به ازای تعداد ویدیوها

تعداد ویدیو بیشتر همانند تعداد Subscriber بیشتر تاثیر غیرمستقیم روی درآمد شما از یوتیوب دارد. تصور کنید شما به از هر 1000 بازدید از یک ویدیو حدود 3 دلار دریافت می کنید. اگر تعداد بازدیدهای شما از ویدیوها 1.000.000 شود، درآمد شما هم 1000 برابر یعنی 3000 دلار می شود. این یعنی یک اینفلوئنسر یوتیوب در لحظه درآمدی بیشتر از یک دکتر یا مهندس خبره و باتجربه کسب می کنند. (چیزی فراتر از درآمد یک اینفلوئنسر در اینستاگرام)

شرایط اصلی کسب درآمد از یوتیوب

نکات آموزش کسب درآمد از یوتیوب خیلی ساده است و یوتیوب یکسری شرایط دارد برای اینکه یک کانال بتواند کسب درآمد کند. اگر شما قصد کسب درآمد از یوتیوب را دارید باید این شرایط را داشته باشید:

شما باید ۱۰۰۰ مشترک (Subscribe) و ۴۰۰۰ ساعت نمایش فیلم داشته باشید

شما باید در ۱ سال اخیر این آمار را داشته باشید و ۱۲ ماه گذشته برای یوتیوب ملاک است، یعنی برای فعال شدن قابلیت کسب درآمد از یوتیوب باید در ۱۲ ماه اخیر، هزار سابسکرایب و ۴ هزار ساعت نمایش داشته باشید. به دست آوردن ۴ هزار ساعت نمایش راحت تر از ۱۰۰۰ مشترک است، شما باید تمرکز اصلی تان را بر روی رسیدن به هزار مشترک بگذارید.

بعد از اینکه شرایط بالا را داشتید، می توانید به یوتیوب استودیو خود مراجعه کنید و درخواست بررسی دهید، بعد از بررسی و تایید کانال شما توسط یوتیوب، شما می توانید کسب درآمد خود را آغاز کنید و برای فیلم های خود تبلیغ بگیرید.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران چگونه است؟ | دور زدن یوتیوب

همانطور که گفته شد به دلیل تحریم هایی که وجود دارد کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی دشوار است. شما برای اینکه بتوانید از یوتیوب پول برداشت کنید و کارهای مالی خود را با یوتیوب انجام دهید، نیاز به حساب Google AdSense دارید.

در حال حاضر امکان ساخت این حساب برای افراد ساکن ایران وجود ندارد. شما می توانید اگر دوست یا آشنایی در خارج از کشور دارید از او بخواهید تا حساب را به نام خود ایجاد کند تا شما بتوانید از آن استفاده کنید. در این حین مراقب افراد سودجو نیز باشید چرا که می توانند پول شما را ندهند، بنابراین سعی کنید فردی قابل اعتماد پیدا کنید.

افتتاح حساب گوگل ادسنس نیازمند حساب بانکی و آدرس است و متاسفانه آدرس از کشور ایران را تایید نخواهند کرد و همچنین حساب های بانکی ایرانی. سعی کنید از روش های درست و قانونی کار خود را پیش ببرید، چون در صورتی که یوتیوب متوجه شود که او را دور زده اید، ممکن است کانال شما را ببندد و تمام زحمات شما هدر رود.

نه تنها در قسمت تایید حساب، در کل فعالیت خود فکر دور زدن یوتیوب را از سر خود بیرون کنید. شاید همان لحظه متوجه نشود اما الگوریتم های یوتیوب روز به روز در حال توسعه و پیشرفته شدن هستند و بالاخره یک روزی متوجه می شود که شما قصد داشتید یوتیوب را فریب دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *